15 Ağustos 2012 Çarşamba

INTERACTIVE BOOKS FOR KIDS



           Bizim küçüklüğümüzde bazı çocuk kitaplarını açınca 3 boyutlu hareketli öğeler gelirdi. Hey gidi hey seneee 97  :)   Şimdi bu 3 boyutlu (popout books) kitapların zamane veletleri!! için Android ve iOS ta interaktif kitapları çıktı. Çıktı derken yeni değil 2010 senesinde çıkan bu hazır yazılım paketleri bu senenin başından beri son sürat kullanılıyor.

            En son 19 Ocak'ta Apple şirketinin tanıttığı 3 yeni ürün arasında tanıtılan iBook Author da bu amaç için yapılmış. Fazla heveslenmeden diyeyim bu yazılımların bazıları ücretsiz indiriliyor fakat kitabı yayınlamak istediğinizde kitap başına $ 199, yıllık da $ 999 alıyorlar. Hem Android hem iOS için olsun istiyorsanız indirimde!! düşünmüşler. Kitap başına $ 299, yıllık $ 1499 yani sudan ucuz :)



            Gene de hiç kod bilmeden yaratıcılığınızı ve tasarım kabiliyetinizi konuşturarak bu işte tutunabilirsiniz. Malumunuz artık eğitim öğretim sektörüde tabletlerde eğitime doğru kayıyor. Ülkemizde yurt dışındaki kadar aktif olarak kullanılmasa da Doğa Koleji gibi özel kolejler bu uygulamaya geçti.

          
           İlgilenen arkadaşlar için bazı programlar : 

  • Moglue  :  Android 2.1, iOS 5 gereken sürümler. Moglue' yu denedim kod bilmeyenlerin rahatlıkla hazır animasyonları kullanarak ya da dışardan ekleyerek  istedikleri kitabı oluşturabilecekleri bir program. Kendi içinde emulatörü olmaması kötü hemde Android desteğinin bu sene sonunda çıkacağını düşünürsek ipadiniz yoksa markete gönderip telefonunuza indirmeniz lazım. Hazır market demişken moglue nun kendi marketi var. Önce apple store dan MoglueBooks  uygulamasını indiriyorsunuz. Sonra yaptığınız kitabı moglue hesabı alarak mogluebooks a yüklüyorsunuz. Kullanıcılarda apple store daki mogluebookstaan uygulamalarınızı indirecekler. Örnek uygulamalardan bazıları : uygulama1 , uygulama2
     Programla ilgili yardım siteleri : site1, site2
     
  • iBooksAuthorTürkçe dil desteğinin olması herhalde en önemli özelliktir. iOS 5 ve üstü versiyonun gerektiği bu programa Keynote sunumlarınızı ya da html5 dinamik kodlarınızı ekleyebilirsiniz. Bu programla ilgili eğitim videoları : eğitim1 , eğitim2
     
  • TaleSpring :  Ücretsiz bi hesap açtıktan sonra tarayıcınızdan 20mb a kadar animasyonlu güzel bir kitap yapabiliyorsunuz. Bu programın sevdiğim özelliği yazıya ses eklediğinizde kelimelerle senkronize gidiyor. Yani söylenilen kelimeyi sarı fontla belirtiyor. Uygulamalardan bazı örnekler : örnek1 , örnek2 , örnek3 her ne kadar özellikleri ve animasyonları kısıtlı olsa da basımı en ucuz olan uygulama bu. Kitap başına $ 150 alınıyor.
     
  • InteractBuilder : Yıllığı $ 99 olan bu programı incelemedim henüz. Tanıtım , eğitim videoları bulunan programı da bu hafta içinde bi elden geçiricem.

          Şimdilik demo yaptıklarım ve inceleyeceğim bu kadar. Athena'dan Serseri Mayın'la kaldığımız yerden devam ediyoruzzzz.....



    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder